Laman

09 October 2010

Sihat Menari??

Celoteh Aku MamaGlam at 2:42 AM
Cerita ni: 
SAlam readers,

I bet, ramai antara korang semua ni ada bakat tersembunyi kan... sama ada sedar atau tidak, pastilah semua orang pandai menari.. bohonglah kalau kamu kata tidak pandai menari.. SEbab apa?.. sebab, cuba bila kamu orang semua dengar muzik kan, mesti kadang-kadang tu tergerak-gelak juga kan badan tu ikut groove atau alunan muzik.. lagi-lagi kalau yg fevret muzik dan rancak pulak tuh.. goyang sikit-sikit tu pun kira menari jugak la tuh.. eleh, wat-wat tak mengaku pulak ek..

mamaG juga tidak terkecuali.. pantang betul dengar lagu fevret yang rancak mula la nak goyang sana sini.. kalau anak mamaG lagi la, c irfan tu dia paling suka betul dengar lagu Stacy - Jahat. Nah, pantang dengar dan tgk klip video di tv, mesti dia ikut pun ya la.. siap menari dan nyanyi lagi.. tapi yang pastinya, apa yang amamG tgk irfan tu, menari jer lebih, bila nyanyi yang jelas liriknya bila tang "aku, aku bagaikan sudah terkena mantera cinta..." hah tang tu dengar la dia nyanyi "ku, ku, ku ,ku.. da da na, ra ra, inta inta..." hah dia seja la yang paham, hahaha...


Okies, stop mamaG, back to topik (Adui, suka tau membebel panjang-panjang ni, lari tajuk nanti, ahaks!)...

ok readers, sebenarnya entry nak nak kongsi ngan korang manfaat yang kita dapat daripada seni tarian sebagai satu terapi.. Nak tau apa dia, meh sini mamaG wat list-nya...

1) Menari mampu memperbaiki imej tubuh badan kita, rasa percaya diri (konfiden la konon kan) dan juga kemampuan kita berkominukasi.

2) Mengurangkan stress, rasa takut, cemas, ketegangan (bkn tegang tutt... tutt.. ok) dan juga depresi.

3) bantu kita atasi masalah sukar belajar (yang malas belajar la nih), gangguan visual dan pendengaran, cacat mental dan demensia (ni yang ada penyakit la, boleh bantu dengan cara ni pula)..

4) membantu sembuhkan cedera otak, arthritis, strok, kanser dan beberapa penyakit fizikal (kira boleh merangsang deria dan sensitiviti agaknya nih)..

hah, amacam? jom mari menari (Wah cam tag program mari menari di astro la pulak ek)..

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea