Laman

21 May 2016

Sometimes

Celoteh Aku MamaGlam at 12:09 AM
Cerita ni: 
0 berbalas bebelan

Jadi untuk itu, buatlah perkara yang paling ko suka buat yang never fail buat ko tersenyum dari hati semula selepas apa yang telah ko alami... tak kira la kalau dulu perkara yang ko suka buat tu selalunya bersama dengan orang yang ko sayang atau dengan kawan baikmu... tak salah buat perkara tu sendiri kalau dah tiada kawan baikmu yg sentiasa disisimu tak dapat menemanimu lagi...

Contoh la kan, kalau dulu klu ada perkara yang membuatkan ko rasa annoyed atau sedih atau terkesan, biasanya ko dan kawan baikmu akan pergi cari makanan yang paling untuk dinikmati bersama... atau pun melakukan perkara kegila gilaan bersama dan ketawa sampai sakit dada perut senak kiar air mata geli hati dengan gelagat bongok masing masing.... ataupun tengok wayang sama sama dikala stress dan perlukan ketenangan tapi sekarang tak salah pergi tengok wayang sendiri kan, makan makanan paling sedap sendiri dan lain lainnya sendiri.. asalkan ianya boleh mengurangkan rasa beban dihati tu kan..
Sambil tu konfem konfem akan terkenang balik kenangan ngan si kawan baik kan...

Tapi bila dah terkenang tu, kadang kala mungkin ada terasa sunyi sekejap.. terasa rindu sekejap dengan kenangan bersama si kawan baik kan... nak rasa sunyi tu boleh.. nak rasa rindu itu juga boleh tapi jangan sampai hanyut dengan perasaan... hihihi.. peringatan untuk diri sendiri jugak ni...

Kadang kadang ada masa terlajak jugak terhanyut kejap.. bila rindu tetiba menitis air mata.. nampak sangat rindu kan.. hihihi.. tapi kejap je pown... pastu terus fokus apa yg dihadapi...



Sempat membebel via Blogaway 😘

20 May 2016

Wanted!

Celoteh Aku MamaGlam at 11:19 PM
Cerita ni: 
0 berbalas bebelan

Misiku dalam masa terdekat ini... harap harap dapat tercapai... ahaks!



Sempat membebel via Blogaway 😘

Never Bad but Madness!

Celoteh Aku MamaGlam at 11:15 PM
Cerita ni: 
0 berbalas bebelan

It is not that bad... it just drive u mad! Ahaks!



Sempat membebel via Blogaway 😘

Mode...

Celoteh Aku MamaGlam at 11:12 PM
Cerita ni: 
0 berbalas bebelan

Satu hal yang aku suka buat di ofis ialaha menyumbatkan telingaku dengan headfon dikala aku stress menyiapkan kerjaku dan fed up dengan sekeliling.. daripada kita mendengar segala sesuatu yang kurang digemari atau serasa tak penting atau tak sepatutnya ataupun seeaktu dengannya, adalah baik jikalau kita mendengar lagau kegemaran kita... seoalah berada di dalam dunia music kita sendiri... sampaikan tak dengar langsung bunyi suara suara sumbang yang menuturkan segala sesuatu yang menjengkelkan ataupun tak memberi manfaat untuk telinga kita dengar dan tak sepatutnya otak kita proses...

Aku memilih untuk mendengar segala sesuatu yang positif saja... segala sesuatu yang bermanfaat sahaja.. segala sesuatu yang baik baik sahaja... kita berhk memilih apapun yang kita rasa baik untuk kita... bukan salah orang yang menuturkan segala sesuatu yang tak baik itu atau yang tak bermanfaat itu.. jangan disalahkan orang itu.. itu mungkin adalah sifatnya sikapnya khilafnya... tapi diri kita sensiri sepatutnya pandai memilih apa yang terbaik untuk kita kan...

Biarlah orang melabelkan kita berlagak suci.. berlagak baik... asalkan kita tahu kita bagaimana orangnya... asalkan kita tahu kita memilih yang terbaik untuk kita . asalkan kita tahu Dia lebih mengetahui...

Jadik pabila aku dah memakai headfon di ofis, segala isi ofis itu telahpun maklum bahawa aku telah menghantar signal kepada dorang bahawasanya aku sedang dalam mode stress.. mode fokus... mode taknak sebarang gangguan kecuali memang perlu... dan juga dalam mode : aku tak peduli hal sekeliling nak jadik apa pun... mode: leave me alone hahaha...

Aku suka ngan headfon aku nk... wireless.. bluetooth blh, ada radio, boleh jawab tepon guna headfon ni jek ofkos kene sambung bluetooth hp la kan... kendian boleh letak memori kad utk koleksi lagu faveret nak dengar... jadik aku bebas bgerak kemana pun sambil buat keje sambil dgr lagu dan tak payah nk bw henpon ke hulu ke hilir takut orang call.. jawab je guna headfon  selagi dalam coverage bluetooth la kan..

Well, penat macam mana pun stress macam mana pun music tetap peneman setia...



Sempat membebel via Blogaway 😘

Something Sweet and Blues...

Celoteh Aku MamaGlam at 10:56 PM
Cerita ni: 
0 berbalas bebelan

Buku baru lagi untuk dibaca. Since buku yang lama tu hampir mo habis.. standby beli siap siap... lagipun tergedik mo pi beli buku baru ni pun sebab mo lepaskan rasa stress dengan kerja yang berderet tu... bukan lari dari kerja dan masalah yek. Tapi perlukan masa untuk bertenang dan chillax sebelum sambung untuk selesaikan kerja dan masalah tu...

Salah satu caranya aku suka buat ialah beli buku novel omputih... kadang sekali beli 2-3 buku... kadang kadang dah beli 3hari lepas, hari ni beli lagi.. bergantung dengan tahap penat stress aku la... ini juga salah satu cara yang dapat menceriakan hatiku... untuk alihkan tumpuan ku daripada terlalu fokus dengan kerja dan masalah...

Buku kali ni bukanlah genre yang selalu aku suka baca.. salunya aku suka beli genre misteri, thriller, fiction ataupun seram romance... tapi kali ni aku beli agak beza skit... mo cuba la juga baca buku genre macam ni... last buku ala ala gini aku beli tajuk confession of... aku tak berapa ingat la pula tajuk penuhnya.... tapi ok la jg. Simple jak jalan ceritanya tapi ada unsur komedi romance... boleh la layan sikit sikit... huhuhu...

Jadiknya aku baru jak baca 2 chapter.. masih belum dapat menangkap jalan ceritanya... hihihi... buku ni tak pasti la pula bila dapat dihabiskan... nanti da abis baca aku bagitau kisahnya ya in shaa Allah kalau ingat hehehe...



Sempat membebel via Blogaway 😘
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea