Laman

16 June 2011

Pada Kita Yang Alpa..

Celoteh Aku MamaGlam at 2:01 PM
Cerita ni: 
0 berbalas bebelan

Salam semua,

Ni ada nak kongsi sesuatu pada korang semua, terutama pada yang muslim.. Artikel ni mamaG amik dari notes rakan FwseB mamaG yang sudi berkongsi. Cridet to Her. Thanks dear. Jom baca..

nauzubillah...moga allah lindungi kita..ameen..

'Si perempuan itu mengumpulkan nanah yang keluar daripada kemaluannya lalu diberikan kepada lelaki'. Naudzubillah!

✿ Kisah di neraka..naudzubillah…

✿ ( Luangkan masa utk membaca kawan2 sahabat2 sekalian…sekejap jerk..mOga mendapat ikhtibar dan manfaatnya..) >_<”

Saya berjumpa fenomena menakutkan hari itu. Takkan saya lupakan selama-lamanya. Ia amat menakutkan dan membuatkan saya trauma beberapa ketika.

Terngiang-ngiang ungkapan hamba yang menyesali ...dosa,

“Alangkah, lebih baik sekiranya aku menjadi tanah.”

Seorang lelaki berwajah buruk berkulit hitam merangkak-rangkak dengan penuh seksa di lembah kotor itu. Bau hanyir menusuk ke hidung, dengan segera saya menutup hidung. Namun bau itu makin kuat.

Lelaki buruk berwajah hitam legam, hingus meleleh di hidung meskipun sudah disapu berkali-kali, dan yang malangnya, ia telanjang bulat tanpa sebarang pakaian.

Ah, ia amat menjelekkan. Bukan hanya dia bertelanjang, bahkan lelaki yang lain, perempuan, mak nyah, pondan dan tomboi, semua bertelanjang dan sangat menjelekkan.

Yang perempuan, air nanah meleleh keluar daripada kemaluan mereka. Yang lelaki, air kencing mereka berdarah dan berketul-ketul. Mereka membuang air kecil dengan penuh seksa dan meraung kepedihan. Lelaki yang merangkak-rangkak itu dihidangkan makanan.

Saya mengintai dari kejauhan. Aduh, hidangannya adalah najis lembu yang masih cair dan dihurungi lalat. Najis hitam itu bercampur dengan air kencing lembu yang kuning-kekuningan. Saya muntah dibuatnya. Lelaki itu mengambil najis lalu disuap ke mulutnya dengan lahap. Ia muntah, namun dimakan terus tanpa henti. Seksanya, hanyirnya.

Tiba-tiba suasana menjadi pegun. Terdengar suara yang penuh garau dan menakutkan,

✿ “Wahai manusia terkutuk, tahukah kamu neraka Hawiyah? Itulah neraka yang apinya menjulang-julang.”

Saya terpandang sepasang lelaki dengan perempuan. Si perempuan itu mengumpulkan nanah yang keluar daripada kemaluannya lalu diberikan kepada lelaki. Ia minum dengan rakus, kemudian muntah keluar. Yek, jelek sekali.Kemudian si lelaki bangun berdiri dan kencing sedangkan perempuan itu menadah mulutnya. Wek, saya muntah di situ juga.

✿ “Wahai penzina yang berbangga dengan kemaluannya di dunia, rasakan kamu air nanah dan najis pasangan kamu. Apa yang kamu banggakan di dunia adalah kehinaan di akhirat.

” Sekumpulan manusia bertelanjang berhidung babi dihidangkan dua jenis makanan. Makakan yang baik dan makanan yang jelek. Namun mereka seolah-olah tidak nampak makanan yang baik itu. Mereka menerkam ke arah makanan jelek, yang dihurungi cacing dan lalat. Baunya seperti bau najis ayam. Ia busuk sekali. Mereka makan dengan lahap kemudian bergaduh sesama mereka.

✿ “Wahai pemakan riba, kamu mengetahui bahawa riba merupakan kemurkaan di sisi Allah. Allah telah menyediakan ruang mencari rezeki yang baik untuk kamu namun kamu memilih riba.”

Saya ketakutan. Ya Allah, di alam manakah aku ini sebenarnya.Seketika, saya melihat kejauhan.

Seorang yang kelihatan soleh. Wajahnya tampak kuat beribadat. Ia diperintahkan ke sebuah taman yang indah. Namun, baru sahaja ia melangkah, kakinya dipegang erat oleh seseorang.

✿ “Ya Allah, janganlah Kamu masukkan ia ke dalam taman keindahan itu. Ia seorang berilmu, namun ia tidak menyampaikannya kepada kami. Ia seorang naqib, namun ia tidak pernah berusrah dengan kami. Ia seorang pemimpin, namun ia tidak pernah membimbing kami. Ia seorang kuat ibadah, namun tidak pernah menunjuki kami. Masukkan ia ke neraka Ya Allah.”

Saya terus menangis. Seorang naqib? Ya, saya seorang naqib. Apakah seorang naqib seperti saya, yang tidak melakukan usrah akan dicampakkan ke dalam lembah orang telanjang itu? Saya menggeletar ketakutan.

Saya melihat sekumpulan wanita. Mereka sedang mengerumuni satu hidangan. Saya mengintai jauh-jauh. Alangkah, mereka sedang meratah daging mayat manusia. Mereka melapah daging manusia itu hidup-hidup.

Siapakah mereka itu Wahai Tuhan? Saya tambah menggigil apabila melihat salah seorang daripada mereka. Itu adalah saudara saya. Ia seorang yang berbai’ah dengan perjuangan Islam dan mencintai perjuangan. Mengapa ia turut berada dalam kelompok terkutuk itu.

✿ “Itulah kumpulan wanita yang suka mengumpat dan menyebarkan fitnah.Mereka memperjuangkan Islam. Namun dalam masa yang sama,mereka suka sekali menaburkan fitnah dan mengumpat.”

Satu suara menjelaskan kepada saya.Ya Allah, saya mengerti. Ini kisah benar. Saya mendengar dari rakan saya sendiri.

Apabila seorang muslimah berkenan dengan seorang muslimin, dan muslimah itu meminta bantuan daripada rakannya menjadi orang tengah. Malangnya, orang tengah itu bukannya menjalin ikatan bahkan menaburkan fitnah. Ya Allah, saya berharap cerita ini bukannya mengumpat dan menaburkan fitnah, bukan juga menyebarkan keburukan orang lain.

Seorang ahli pejuang Islam, keluar berdua-duaan dengan muslimah yang turut pejuang Islam. Berpegangan tangan. Menunggang motosikal bersama-sama.

Nah, kepada mereka kita ingatkan, Peluklah pasangan kamu itu di atas motor seerat-eratnya, namun harus kamu ingat, yang kamu peluk itulah yang akan menghirup nanah yang keluar dari kemaluan kamu.

✿Na’uzubillah, Ajirna minannar.

✿Saya keanehan. Mengapa seorang lelaki boleh mempercayai seorang perempuan yang sanggup menyerahkan tangan untuk dipegang, kulit untuk dibelai menjadi isterinya? Bolehkah perempuan itu dipercayai untuk menjadi ibu kepada anaknya?

✿ “Darah haid,” saya berpaling ke belakang. Seorang tua bertongkat merapati saya.

" Darah haid, apa maksud atuk"

Orang tua itu menunjukkan saya ke satu arah. Terbeliak mata saya melihatnya.

Sekumpulan lelaki dihidangkan air berupa darah haid yang baru sahaja keluar daripada seorang perempuan.

“Darah haid itu adalah untuk orang yang memuja perempuan sehingga LALAI DARIPADA MENGINGATI ALLAH.

” p/s : m0ga mendapat iktibar dari kisah ini..pesanan buat sahabat-sahabat, juga buat diri sendiri..Nauzubillah..kami berlindung hanya padaMU ya ALLAH..

10 June 2011

Apa maksud pergerakan tubuh yg spontan???

Celoteh Aku MamaGlam at 10:17 AM
Cerita ni: 
11 berbalas bebelan

 Salam Semua,

Korang tau tak maksud kalau ada part2 badan kita tu tiba-tiba jer bergerak? Contohnya macam mata la kan.. mamaG tau, korang pun selalu juga terasa ni kan tetiba jer mata kanan ker kiri ker bergerak tiba0tiba, kadang-kadang tu banyak kali pulak tu kan.. Hah, jom baca apa mamaG jumpa ni. Khas untuk korang dan mamaG sendiri.. mmmm, baru mamaG tau.. 

 

Nak percaya ker tidak, itu hak masing-masing.. okeh..

 

rahsia gerak anggota badan...

- Semua tubuh bergerak kanan dan kiri atas alamat melihat indah2 suatu pula hampir ajal atau
- Tengah kepala bergerak alamat beroleh kebajikan.
- Jika ubun2 alamat menjadi menteri atau raja atau beroleh harta banyak, orang pun kasih akan dia.
- Kepala kanan alamat barang pekerjaan beroleh untung
- Kepala kiri alamat akan sakit padahnya
- Semua kepalanya alamat beroleh sukacita
- Dahinya alamat beroleh ilmu lagi beroleh harta yang halal.
- Tengkok bergerak alamat banyak orang kasih kepadanya.
- Kening kanan alamat bahagia akan datang.
- Kening kiri lagi bertemu dengan kekasihnya.
- Kelopak mata kanan yang atas alamat beroleh hartanya di bawa oleh keluarganya dari jauh.
- Kelopak mata kiri yang atas alamat beroleh harta di bawa keluarganya jauh ia membawa untung.
- Kelopak mata yang bawah alamat akan menangis.
- Kelopak mata kiri yang bawah alamat jauh daripada bahaya / duka dan berlayar.
- Ekor mata kanan yang atas alamat jauh daripada penyakit.
- Ekor mata kiri yang atas alamatnya terlihat dengan orang di kasihi.
- Ekor mata kanan yang bawah alamat meliht orang datang dari jauh.
- Ekor mata kiri yang bawah lamat sakit .
- Jur2 mata kanan alamat sakit.
- Jur2 mata kiri alamat kasihi orang.
- Biji mata kanan alamat menangis akan sakit atau mati
- Biji mata kiri alamat sakit.
- Hidung kanan alamat jauh daripada bahaya / penyakit atau orang akan memberi rezeki yang halal padanya.
- Hidung kiri alamat akan berbahagia dan bertemu dengan kekasihnya.
- Semua hidungnya alamat berkasih sayang dengan kekasihnya.
- Pelipis kanan alamat mati / kematian.
- Pelipis kiri alamat aman hatinya
- Telinga kanan alamat mendengar khabar yang baik dan beroleh sukacita dan menang ke atas musuhnya
- Anak yamin kiri bergerak alamat orang datang tetapi orang itu daripada sabiqoh datangnya
- Pipi kanan alamat panjang umurnya lagi memakai bauan
- Pipi kiri alamat bebas daripada sakit lagi tenang hati
- Bibir yang atas alamat akan berkelahi dengan sesama lelaki tetapi segala keluarganya kasih akan dia
- Bibir bawah alamat demikian juga
- Kedua2nya bergerak alamat makan minum dan memaki
- Jur2 bibir kanan alamat berkelahi
- Jur2 kiri alamat mendengar yang baik lagi beroleh kirimannya atau ilmu
- Lidah alamat makan minum tetapi berkelahi
- Anak lidah alamat huru hara
- Gigi alamat suka citanya
- Dagu kanan alamat bertemu dengan orang kaya
- Dagu kiri alamat beroleh pengetahuan
- Semua dagu bergerak alamat beroleh pekerjaan yang baik / pekerjaan raja2
- Leher kanan alamat huru hara
- Leher kiri alamat bebas daripada penyakit
- Semua leher bergerak alamat demikian juga atau beroleh kebajikan
- Bahu kanan beroleh harta yang banyak tetapi berkelahi dahulu
- Bahu kiri alamat orang mahu berbuat jahat tetapi kita di muliakan orang
- Lengan kanan bergerak alamat beroleh kebajikan
- Lengan kiri alamat berjumpa dengan sahabat yang baik dan beroleh suka cita
- Siku kanan alamat memegang emas dan beroleh suka cita
- Siku kiri alamat demikian – kata setengah alamat di kasihi orang
- Hati tangan kanan alamat memegang emas – kata setengah alamat di muliakan orang ramai
- Hati tangan kiri alamat beroleh emas / harta lagi untung
- Ibu tangan kanan alamat beroleh harta orang dan di muliakan orang – kata lain alamat kematian
- Ibu tangan kiri alamat jadi penghulu
- Telunjuk kanan alamat berkelahi – jika pada 5 haribulan haji alamat mati / kematian
- Telunjuk kiri alamat di muliakan orang dan beroleh kebesaran tetapi sakit dahulu
- Siku jari kanan bergerak alamat berkelahi
- Siku jari kiri alamat beroleh kebesaran tetapi sakit dahulu
- Jari manis kanan beroleh harta lagi suka cita
- Jari manis kiri segera beroleh emas / perak / perempuan yang cantik
- Belikat kanan alamat cita2nya tercapai
- Belikat kiri alamat akan sangat
- Lambung kiri bergerak alamat percintaan
- Belakang beroleh bahagia tetapi sakit dahulu
- Belakang kanan alamat orang datang
- Belakang kiri alamat orang jahat percintaan
- Lambung kanan alamat percintaan
- Perut kanan alamat beroleh rezeki banyak
- Perut kiri alamat menteri akan datang
- Pinggang kanan alamat kebajikan datang
- Pinggang kiri alamat beroleh anak / harta
- Usus kanan alamat beroleh anak
- Usus kiri alamat beroleh anak / harta
- Dubur beroleh untung / rezeki halal
- Hati kanan alamat duka cita
- Hati kiri alamat sukacita
- Pusat bergerak alamat beroleh harta banyak
- Jejakan kanan bergerak alamat dekat akan berjalan
- Jejakan kiri alamat tenang hati beroleh rahmat
- Pirus kanan alamat ada orang cintai kita
- Perus kiri alamat nauri orang isterinya atau berbuat zina
- Semua perus bergerak berlekang ( berselang seli ) alamat isterinya berbuat zina
- Bahu kanan bergerak alamat ia bertemu dengan kekasih dan beroleh kekayaan
- Ari2 bergerak keduanya alamat beroleh perempuan
- Pangkal perus berkeliling alamat akan beristeri / berbuat zina
- Pintu kanan alamat akan duduk lama / orang datang pada kita
- Pintu kiri bergerak itupun demikian tetapi kita beroleh permainan yang baik
- Paha kiri bergerak alamat beroleh kebajikan / orang membawa emas pada kita
- Paha kanan alamat berjumpa dengan keluarga yang jauh / berjalan jauh
- Lutut kanan alamat beroleh darbia
- Lutut kiri di hormati orang
- Betis alamat berkelahi sesama lelaki
- Betis kiri beroleh harta
- Pergelangan kaki kanan alamat beroleh darbia
- Pergelangan kaki kiri alamat tidak untung jangan di carinya
- Kura2 kaki kanan beroleh kebajikan
- Kura kiri berjalan jauh – kata setengah pula sakit
- Mata kaki kanan almat berjumpa dengan orang datang dari jauh
- Mata kaki kiri alamat mendengar berita baik
- Ibu kaki kanan alamat mendengar berita kematian
- Ibu kaki kiri berjumpa dengan orang pergi lama akan datang
- Telunjuk kaki kanan alamat akan sakit
- Telunjuk kaki kiri berbahagia
- Siku jari kaki kanan alamat beroleh pekerjaan yang baik tetapi berkelahi dahulu
- Jari manis kaki kanan alamat bertemu dengan orang mencuri benda kita
- Kelingking jari kanan berkain baru / barang kehendaknya
- Kelingking kaki kiri alamat sakit hati
- Tumit kanan bergerak kehilangan
- Tumit kiri pun demikian
- Tapak kaki melihat orang yang baik perangainya
- Hati kaki kanan alamat suka cita
- Hati kaki kiri alamat berjalan
 
 
SUMBER DI EKSTRAK DARI KITAB TAJUL MULUK
(susah2 aku translate ke tulisan rumi)
 
P/S: kalo ade tersilap - habaq mai kat cek no..aku pun bukannya pandai sangat baca tulisan jawi neh.. sekadar 2 boleh la..
PEACE (,")(",)

di ambil dr blog rakan blogger yg di hantar oleh seorg kawan... Tribute to her/his effort.

09 June 2011

E'eh, ada mende ni lar..

Celoteh Aku MamaGlam at 1:17 PM
Cerita ni: 
0 berbalas bebelan
E'eh, mamaG baru perasan kt header google web tu ade mende nih.. hah, korang perasan tak nih? Hah, nak tau apa ka mendenya nih? Inilah sejenis macam alat music gitu kan.. bukan bonggoww tau.. 

Mula-mula tu macam pelik, apa la pulak mende ni kan, bila letak tetikur kat mende tu, ada bunyi la pulak.. ala-ala macam main gitar gitu kan.. Wahh, tetiba macam syok sendirik la pulak kan, macam la diri tu hebat sangat main alat muzik kan.. Jangan main gitar, main kompang pun sumbang.. ekekekeke.. 
Hah, korang terai la kalau terasa diri tu ada bakat seni yang terpendam kan, sapa tau.. Gud luck! 

Okeh lah, tu jer pon nak bagitau.. Orang terjakun kejap, memang macam nih.. ekekke.. 
Bye!

Tak Makan Pulut pun, boleh Hangin Tau!

Celoteh Aku MamaGlam at 11:50 AM
Cerita ni: 
0 berbalas bebelan
Salam semua,

Ya Allah, kenapa ya bila keadaan yang menguji kesabaran selalunya time awal-awal pagi dan juga time waktu petang. Apa lagi kalau time awal-awal pagi nak pi kerja dan juga pulang kerja.. Rasa macam nak luruh hah jantung nih, mulut ni pun penat dah membebel hah... Dorang-dorang semua ni tak sayang nyawa ka apa?.. Tadak kesabaran (macam aku) ke apa?  Sabar, sabar, bukannya tak sampai pun.. issshhhh... tensen tul.. Asal pagi jer, geram! Asal petang jer, membebel! Ingat mamaG tak letih ker membebel..

Macam pagi tadi dan pagi-pagi selama mamaG pi kerja ni, Ya Allah... Macam nak terjatuh terjelupuk hah jantung ni tetiba jer ada satu kereta ngok! ni tetiba jer potong mamaG, berdesup mengalahkan lips kudung time masuk simpang.. Ingat tu jalan dia sorang jer bayar roadtax ker apa?, Weh, mamaG pun BAYAR LAH!!! ... ish gila, nasib baiklah mamaG cekap la jugak nak elak, yela sebab terkejut kan.. dari mana2 hala la dia datang tu, tetiba jer motong macam tuh.. Bini nak bersalin agaknyer.. Ker dah tak tahan sangat nak terkencing terberak! Isssshhhh...

MamaG kan kadang-kadang tu ter-wonder-wonder la juga pasal pemandu jalan raya nih.. Yela, mamaG kadang-kadang tu pelik juga la.. Okeh, mamaG cerita scenery dia ya.. Okeh, bayangkan korang tengah drive kat lorong tengah (kira jalan 3 lorong la ni, highway gitu kan), Menten la ni bawak 100km/j kan... Bila pandang cermin pandang belakang, ada la keta kan, jauh lagi hah... Sekalinya tetiba keta tu pi lorong paling kiri, pastu terus jer potong keta ko nak pi lorong paling kanan... Ko bengang tak macam tu?.. Yang jadik persoalan di hati mamaG nih (cewah!), napa la driver ngok tu tak terus jer pi lorong paling kanan masa dia masih lg dok belakang keta mamaG? Napa mesti nak berusaha keras jugak nak pi lorong kiri pastu potong mamaG yg kat lorong tengah nih untuk ke lorong kiri.. Hangin la mamaG..

LAgi hangin bila time tu mamaG nak masuk simpang dah ni, memang sikit jer lagi masuk simpang, elok jer driver ngok tu potong mamaG dari lorong kiri nak ke lorong kanan.. Ishhhh.. BOngok tul!

Ni la masalahnya driver kat Malaysia nih, semua nak cepat jer, tak pikir keliling tau.. Dok pikir diri sendiri jer.. Kalau eksiden kan susah.. Bongok betul la.. Sib baik tak melatah dek terkejut, kalau tak dah lama dah tu terbabas.. aDOI LA..

Well, Korang semua yang bawa keta tu, sila-sila la beretika, okeh. Kalau nak mati pon, mati la sorang-sorang, jangan libatkan orang lain.. Orang lain elok jer bawak keta sebab dok teringat ramai lagi orang-orang tersyang yang perlukan kita bila balik ke rumah nanti, yang mengharapkan kita.. Issshh, marah ni, marah nih.. Tak pernah-pernah mamaG nak marah2 nih..

okeh la mamaG rasa dah panjang sangat ni meluahkan perasaan ni.. Kang lain pulak jadiknya kalau panjang sangat..

05 June 2011

Newly in 2 days.

Celoteh Aku MamaGlam at 11:07 PM
Cerita ni: 
3 berbalas bebelan
Salam semua,
Hepi weekend, arap weeked korang semua enjoy n hepi as i am. 1st of all, ok tak my new hair style. Nicee. Dah lama nak potong rambut, lg pula rambut ni dah lama x make over. Bizi ngan anak2 je, xda masa sgt nak manjakan diri sendiri. Feel gud sgt.
 
And lg 1 yg wat weekend mamaG ceria ialah, henpon baru! Kaler pink lagi. Still guna brand yg sama jg, HTC. Yg ni HTC wildfire S. Nice, soft pink mcm marsmalow n saiz medium je. I like! Hp lama bg mr. Hubby pakai. Hihihi. Apa yg best psl hp baru ni drp hp lama mamaG? Naaaaaa, nothing much. It's just PINK! okeh, P.I.N.K! Susah nk dpt hp yg btl2 bkenan di hati, lengkap pakej n soft pink like marsmallow!

Dunno y but mamaG perasan yg mamaG mcm dah pelan2 beralih dr kaler ijau ke pink. But not semua jens pink or adal pink. Tapi ink g very soft n pastel. Suka sgt sgt.

Tiba2 teringat kat group Jambu Maharaja lawak. Muka ganas tapi dalam hati kaler pink! Hahaha.. okeh la, mamaG pi dulu. Daaa...

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea