Laman

30 September 2010

Tahukah Anda? - Hepatitis B dan Wanita???

Celoteh Aku MamaGlam at 6:10 PM
Salam readers,

Tahukah Anda, wanita yang membawa virus hepatitis B ni berisiko untuk menjangkiti anak mereka semasa melahirkannya. Ia juga berjangkit melalui sentuhan dengan darah atau cecair tubuh yang lain seperti air liur, dan lain-lain.

jadi, kepada readers, berhati-hatilah bila berhadapan dengan wanita yang menghidap penyakit nih.. janganlah pula menjauhi mereka tetapi berila mereka sokongan moral supaya dorang ni lebih bersemangat menghadapi penyakit berjangkit ini..

3 comments:

  1. macam mana kalau orang yang kita sayang dan kita cinta ada penyakit hepatitis B?

    Perlu ke kita jauhi dia? Tak mungkin kan.. sebab kalau dah kita sayang, kita suka for sure on day nak berumah tangga dengan dia.

    By the way, thanks sebab sebelum datang ke blog saya dan tinggalkan komen.

    cheers~

    ReplyDelete
  2. Satu penyakit yg takada ubatnya. jadi...kenalah jaga pemakanan yg berkhasiat dan selalu makan kat rumah dan masak sendiri.

    ReplyDelete
  3. @sabree:

    kalau kita sayang kat org tu, kita kena sentiasa bg dia semangat dan sentiasa ada disisinya bila dia perlukan.. sama2, rajin2 la lwt mamaG..

    @keunggulan wanita :

    mkn d rumah dan masak sendiri mmg bgs, kita sendiri blh jamin kebersihannya.. tp itu bkn jaminan kepada virus2 zaman sekarang.. kadang2 kita jaga kebersihan mcm mn pun, still kena jangkitan jg kan.. hurm, pelik la penyakit zaman sekarang nih.. body kita pulak, mkn ubat n vitamin mcm mn pun, still jg x imun.. btl tak?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea