Laman

24 September 2010

Kalaulah Dosa ada bau???

Celoteh Aku MamaGlam at 1:27 AM
Cerita ni: 

Salam readers,

terkedu sekejap bila baca balik tajuk entry ni --->> Kalaulah dosa ada bau???.. hurmm..
Kalau ada bau, macam mana la tu ya?... korang rasa masih adakah lagi tu orang mau berkawan dengan kita, dekat dengan kita, sayangkan kita... almaklumlah, orang boleh terhidu bau dosa kita. korang pernah terfikir ka pasal ni? mamaG lagi la langsung tidak terfikir, terlintas pon tidak ada...

tapi tula, kita mesti ingatkan diri sendiri yang hari pengadilan itu tetap ada!

Di dunia ni, kadangkadang tu yang betul benar tu, dikatakan salah, yang salah, boleh pula dikatakan benar, terlepas bebas begitu sahaja.. tapi di akhirat nanti, yang benar tetap benar dan yang salah akan tetap terima hukuman setimpal dosa yang dilakukan. semua anggota badan kita ni akan berkata-kata dan melaporkan tentang apa saja yang pernah kita lakukan sepanjang hayat kita (even mengutuk dalam hati pun)...

di dunia, kita boleh sembunyikan dosa yang kita lakukan, siap boleh main pas-pas lagi dosa tu kat orang lain untuk tanggung dosa kita... Tapi kita langsung tidak dapat dan amatlah MUSTAHIL untuk menipu Allah swt yang maha mengetahui dan juga diri sendiri...

jadi, renung-renungkan la.. peringatan buar readers dan juga diri sendiri..

p/s: kalau la dosa tu ada bau, pasti semua orang kurang nak buat dosa. takut orang kutuk, jatuh la air muka kan..

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea