Laman

03 January 2016

Kau Mampu...

Celoteh Aku MamaGlam at 4:35 PM
Cerita ni: 

Betul ka aku mampu? 2014 dan 2015 memang banyak untuk dikenang dan dipelajari supaya tahun 2016 ni dapat dihadapi dengan lebih tenang dan kurang air mata. 2014 dan 2015 ujiannya terlalu getir bagi insan seperti aku. Keyakinan terhadap diri tu macam dirobek robek bila menghadapi ujianNya yang bertimpa timpa... bersendirian dgn anak2 jauh dari orang tersayang dan keluarga, serasa macam kehilangan tulang belakang dan hampir memadamkan senyuman dari hati dan juga jati diri. Siapa aku.... belum ditambah lagi dgn masalah masalah lain yang harus diuruskan sebagai anak yang sulung kan...

Bila dikenang balik, mcm mana aku boleh hadapinya. Dari mana aku dapat kekuatan utk hadap semua tu....

Tentulah dari orang orang yang menyayangi aku kan kan kan.. walaupun jauh, tapi orang orang yang sayangkan aku ni selalu ada bila diperlukan... bila dipanggil... syukur alhamdulillah...

mungkin Dia nak bagi aku tambah kuat dan tak bergantung harap sangat... nak bagi aku tau dan tengok siapa yang orang orang yang sayangkan aku tu. Yang selalu ada walaupun jauh. Yang tak sanggup tengok aku bersedih atau tersungkur sendiri. Yang selalu ada untuk bagi semangat dan ceriakan aku untuk aku terus hadapi ujianNya dengan berlapang dada... it's hard tapi aku boleh lakukannya kan.. pelan pelan bangun... lagipun mungkin juga Dia nak tunjukkan yang aku ni bukannya kuat sangat pun.. huhuhu...

Jadiknya, termengarut da cerita petang ni... hihi.. len kali la sambung yek...



Sempat membebel via Blogaway 😘

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea