Laman

03 January 2016

Berangan

Celoteh Aku MamaGlam at 4:10 PM

Hobi mamaG memang suka daydreaming. Berangan itu salah satu skill terhebat mamaG.. wahahaha...

Ada orang kata berangan itu tak elok. Buang masa. Angan angan tak suda.

Yup betul tu. Memang kalau nak berangan kena gunakan masa yang ada. Dan angan angan tak pernah berhenti dan tak pernah sudah sudah selagi kita ada masa untuk berangan dan nak berangan.

Yang tak eloknya berangan ni bila terlalu banyak sangat masa digunakan untuk berangan sampai lalai dan tak pedulikan hal lain. Dr pagi ke malam berangan pastu sambung balik siang pastu sambung lagi berangan malam pastu buatnya idok kan.. hah itu baru la namanya tak elok dan buang masa berangan..

Kadang kadang kita perlu pasang angan angan.. tak tinggi pun tak apa asalkan ada angan angan.. angan angan yang tak berapa tinggi tu la sebenarnya boleh jadi pemangkin ataupun motivator kita untuk capai sesuatu.. ni nak bagi contoh la kan...

Contohnya bila kita nampak satu handbag yang sangat sangat la terberkenan di hati kan tapi mahal yakmat ko! (dah kenapa bagi contoh handbag pula??... eh sukati la kan.. haha)... okeh back to handbag guys hello hellooo.. hihihi... biasala pompuan ni (eh taktau la orang len kan.. tapi kebanyakannya mcm tu lerr..) kalau ada yang terberkenan di hati sangat sangat tapi berapa nak dapat dimiliki, hah mula la diri tak berapa nak keruan.. terbayang bayang jek.. tergiang ngiang jek.. tershashul shahshul... hihhi..

Kalau kena orang yang nekad nak jugak bende tu. Konfem akan pasang niat dan angan angan.. cane pun mesti nak beli gak benda tu... lambat pun takpa janji beli gak. Tak kira! Titik! Hahaha... jadik tau kat mana angan angan ni main peranan? Hah time time macam ni la...

Time ni la orang akan coba menjadikan angan angannya jadi kenyataan.. dengan menyimpan duit... sanggup tu posa ganti posa sunat bagai... cut bajet makan hari hari... sebab nak simpan duit katakan. Nak beli apa yang dihajati gituu..

Hah ko nampak apa yang suatu angan angan tu boleh buat kat seseorang? Hah nampak kan... tapi ko jangan la berangan angan nak gi bunuh orang pulak kan pastu berusaha nak ia jadi kenyataan.. bahaya tu... itu angan angan tak sihat namanya... 

Itu kalau berangan nak kan sesuatu benda. Lain pula kisahnya kalau berangan nak kan seseorang... hurmmm.. it can be complicated or happily ever after to make it come true.
Why? Okeh kalau kita berangan untuk memilik seseorang yang telah dimiliki orang lain, dat's complicated...  hentikan la cepat cepat angan angan tu... sebelum ianya melibatkan tekad sebuah hati... sebab kalau da melibatkan tekad sebuah hati, nescaya kita sendiri tak dapat nak control angan angan tu. Even otak kita sendiri da tak sehaluan dengan hati... sebab hati dah tekad da taknak da dengar kata kata si otak..

lain la jika seseorang yang kita angankan itu tidak dimiliki orang lain... untuk melaksanakan angan angan itu mungkin hanya perlukan sedikit usaha dan doa, selebihnya berserah kepada takdir dan jodohNya.

So so so, korang suma.. teruskan la berangan yang baik baik.. in shaa Allah semuanya baik baik sahaja...



Sempat membebel via Blogaway 😘

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea