Laman

02 September 2012

Kursus Baju Kurung Traditional - Yeay, Inilah hasilnya

Celoteh Aku MamaGlam at 3:30 PM

 E'eh ada pulak model tambahan kat depan ek..


Okeh, ni entry lama yang baru di uplog kan.. punya la malas ko mamaG... eh, bukan malas, tapi tak berapa nak cukup masa nak uplod la beb.. Okeh, ni baju kurung traditional hasil kursus kemahiran menjahit baju kurung traditional yang mamaG dan kawan-kawan join selama lebih kurang 2 bulan la jugak kan.. Kelas sebelah malam, seminggu sekali hah. Macam mana tak lama nak siap kursus tuh kan.. Syukurlah, mamaG tiada masalah menyiapkan baju ni. Cuma ada satu masa tu, kebetulan mamaG terlalu sibuk dengan urusan rasmi di pejabat dan exam time tu, memang penat gila la.. pagi ke malam hah.. SAmpaikan pegi kelas menjahit, terkejar-kejar, sampaikan tak sempat nak tukar baju, baju pi keja pagi tu, pakai juga lagi... habis kelas je, sampai kat rumah dah dekat jam 11.30mlm.. memang letih..

Tapi, demi nak belajar ni kan, ku gagahi juga la kan.. cukupkan bekalan air di badan dan makan yang tak tinggal.. ALhamdulillah, cukup tenaga time tuh..

Kelas menjahit ni, di bawah program Perbadanan Putrajaya yang dibuka kepada semua warga Putrajaya dan penjawat awam. Syukurlah, berkat izin suami dan semangat kawan-kawan juga, mamaG dan kawan-kawan berjaya juga dapat sijil kemahiran menjahit baju kurung traditional ni. Dan sekarang ni mamaG dah ada 2 sijil kemahiran menjahit iaitu menjahit baju kuruang traditional dan baju kurung moden. Dan sejak bulan puaa ari tu sampai sekarang ni, adala terima beberapa tempahan menjahit. Alhamdulillah. Syukur la..

Insya Allah, bulan ini atau bulan depan mamaG mula kelas kemahiran menjahit baju kurung pahang/rius pulak.. hohoho.. Insya Allah jika ada masa dan panjang umur lagi..

p/s: Rasa best bila dapat jahit baju sendiri dan baju melayu anak-anak time raya hari tu.. terasa diri ini, seorang ibu yang sangat membanggakan suami dan anaknya sebab ada skill mcm ni.. hohoho...

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea