Laman

13 January 2012

Cantik dengan Buah Delima

Celoteh Aku MamaGlam at 3:22 PM
Cerita ni: 
 Okeh, sapa sini suka makan buah delima? Angkat tangan!!! hah yang tum yang tengah nganga tengok buah delima tuh, jangan angkat tinggi sangat, masyhem! kekekek... Okeh ni mamaG nak kongsi sikit khasiat buah delima nih. Rupa-rupanya banyak khasiatnya yer. Tu la, tau makan jer hah.. Dapat info ni pun daripada internet gak.. So, nak kongsi la kan info baik nih. Jom cek khasiatnyer. So sesapa yang liat sangat nak makan buah terutama buah delima nih, boleh la start sekarang.. Tak rugi pun, dapat sihat adalah.

Buah Delima mengandungi potassium yang tinggi.Buah delima mengandungi mineral-mineral lain seperti fosfor, kalsium, besi, dan sodium, dan vitaman-vitamin A, B1, B2, B3, dan C. Dengan memelihara keseimbangan kadar potassium-sodium, buah ini juga menunjang kepekaan saraf dan otot agar berfungsi secara teratur,mencegah edema, dan mengurangi kadar gula yang beredar di dalam darah.Buah Delima menghilangkan rasa letih otot dan memungkinkannya bergerak dengan mudah,dan juga menguatkan jantung.


Kebaikannya buah delima

ialah:
  1. menghalang pembentukan sel kanser
  2. mencantikkan kulit
  3. mencegah dari nyanyuk
  4. memberi tenaga
  5. elok untuk pesakit tekanan drh tinggi dan rendah
  6. elok untuk sistem penghadaman
  7. mengurangkan berat badan
  8. mengurangkan alahan morning sickness
  9. menguatkan rahim

*abislah, pasni balik keja carik buah delima la bagi 1 famili makan. huhuhu*

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea