Laman

23 November 2013

Macam Pelik n Funny Pula

Celoteh Aku MamaGlam at 12:57 PM
Cerita ni: 

Ya la mamaG rasa macam pelik dan funny pula tu kan. Masa duk KL dulu, kalau di rumah, mamaG dan enchek asben cakap bahasa sabah dengan anak-anak supaya dorang tau dan penah dengar la slang sbah tu. Walaupun anak2 mamaG ni dua2 pun bercakap bahasa melayu semenanjung sepenuhnya. Tapi salunya kena juga cakap bahasa melayu semenanjung baru la anak2 mamaG ni paham arahan. Rasa tak pelik bila kita bcakap bahasa semenanjung dengan anak sendiri sedangkan asal sabah dan berbahasa sabah. Mungkin sebab dikelilingi oleh orang melayu.

Tapi bila pindah di labuan ni, rasa macam lucu dan pelik pula bila kena ckp semenanjung dengan anak sendiri yg dikeliling oleh orang2 berbahasa melayu sabah/labuan. Hurm... sampaikan cikgu kat taska tu tanya mamaG kenapa anak2 mamaG semua bercakap bahasa semenanjung sedangkan mamaG asal sabah. Hohoho...

Dah lahir dan berbesar di semenanjung jadi, gitu la hasilnya. Xoxoxoxoxxoo...

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea