Laman

27 February 2012

PELANGI ITU PASTI HILANG

Celoteh Aku MamaGlam at 12:13 PM

Maha Suci Allah yang menciptakan pelangi di kaki langit. Maha Suci Allah yang menciptakan juga mata supaya kita dapat menikmati keindahannya - merah, kuning, hijau, biru… Namun seribu kali sayang, warna-warna di kanvas alam itu tidak kekal lama. Setelah beberapa ketika ia pasti akan hilang.
Begitulah pelangi, dan begitulah juga segala apa yang kita miliki semasa hidup di dunia ini, sampai masanya ia akan hilang. Sabda Rasulullah SAW bermaksud, “Anak Adam berkata: Hartaku… hartaku… sedangkan tidaklah ada bagimu daripada hartamu kecuali apa yang kamu makan, lalu ia habis, atau apa yang kamu pakai, lalu ia lusuh, atau apa yang kamu sedekahlah, lalu ia berlalu daripadamu.”
Islam tidak pernah menolak dunia, malah agama suci ini menjadikan dunia sebagai jambatan menuju akhirat, dunia adalah alat untuk meraih kejayaan di sana. Dengan ertikata lain, syurga boleh dibeli dengan dunia. Namun, tidak ramai yang berpandangan begitu. Kebanyakan manusia berlumba-lumba mengumpul harta, anak pinak, pengikut dan seumpamanya bukan untuk mendapatkan akhirat.
Justeru, ketika menikmati keindahan pelangi, berimanlah juga kepada Pelukis-nya yang Maha Agung, kerana pelangi itu pasti hilang, tetapi Allah hidup dan tidak akan mati…

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea