Laman

02 February 2012

I am Touched!

Celoteh Aku MamaGlam at 8:52 AM
Cerita ni: 
Semalam, mamaG suh si Irfan pi basuh tangan dan mulut kat sinki di tandas tu. Habis comot la hah korang dua beradik makan anggur kan. Si Rayyan toksah cakap lah, dia lagi la, sampai ke baju comotnya. Apa lagi, si Irfan pun ajak la adik dia pi tandas sekali, konon nak tolong basuhkan tangan adik dia sekali. MamaG biarkan jer la, as owez :P

Makin lama tu mamaG perasan, pesal la budak berdua ni tak kuar lagi dari tandas ni? Ni basuh tangan ke basuh seluruh badan nih? Hurmmmmmm. Sekali mamaG pi la intai anak teruna berdua tuh. 


Laaa, i so touched bila tengok rupa-rupanya Irfan tengah sebok ajar adik dia macam mana nak amik air wudhu sambil tangan pegang paip getah suh adik dia cuci tangan, mulut, idung, muka, telinga, lengan, kaki. mamaG tengok jer dari jauh. Ya Allah, syukur ya Allah, tak sangka melekat juga ilmu yang diajarkan pada Irfan walaupun dia ni jenis yang aktif dan malas nak bagi tumpuan kalau diajar sesuatu. Asik main jer. Syukur ya Allah, terima kasih ya Allah swt. 

Okeh, lepas tu mamaG pun uji la Irfan kan. mamaG tanya dia buat apa tu? Dia kata dia tengah cuci tangan. Lepas tu mamaG pun tanya la macam mana dia cuci tangan. Sekali dia tunjuk cara cuci tangan yang dia kata tuh, dari mula sampai akhir. Memang sebiji dengan cara amik wudhu, siap cara membasahkan anggota tu p0un betul, terutama bahagian telinga, lengan dan muka. Kagum jugak la tengok dan sangat terharu. Time tu memang mamaG banyak-banyak bersyukur kat Allah swt. 

So, lepas ni, azam mamaG 2012 ni nak tingkatkan lagi pelan-pelan serapkan nilai agama dalam diri Irfan walaupun dia nakal, agresif dan aktif. Insya Allah.  

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea