Laman

16 February 2012

Harussss owkeh!

Celoteh Aku MamaGlam at 10:52 AM

"Owkeh, tahun ni mesti buat jugak, mamaG! Harussss owkeh! Mmm. Tapi bila ek mo start? Waduh waduh... kalau dalam masa terdekat ni rasanya memang x lah kan. Sebabnya si al-Rayyan itu mesti akan kacau punya la. Aiseh..."

Mmm, macam yang mamaG penah kata tahun ni memang xda azam baru macam orang len dan juga macam tahun2 sebelumnya, hanya ada 'upgrade' dan 'downgrade' jew. Dalam beberapa hari ni, mamaG asik terpikir mo upgrade skill jew. Okeh, untuk perkembangan kerjaya mamaG dah settle dah daftar untuk exam kenaikan pangkat, mintak korang semua doakan mamaG lulus owkeh. Tahun depan kan kantoi terkandas gitu kan. Arap2 tahun ni ada la rezeki, kalau bukan untuk mamaG, rezeki untuk anak2 la kan. Amiiiiiinnnn.....

Owkeh sambung balik before mamaG terlupa sebab masuk cerita lain. Owkeh, lepas tu mamaG dah daftar kursus jangka pendek yg kena belaja online jew. Kalau lulus dapat la sijil. Adala juga a few kursus (adoi banyak owkeh, mampu ke mampus? Huhu) dan mamaG dah start kursus tu pelan2 kat rumah bila time anak2 tengah tido tu pun kejp jela online.

Hah lepas tu kan ada a few lagi skill yang mamaG nak upgrade kan. Apa yang dalam senarai sekarang ialah mamaG nak belajar jahit baju kurung n baju melayu, belajar wat deco cakes n cupcakes n amik upah wat photoshoot editing. Dalam masa sama aktif balik biz online mamaG tu. Aiyok lamanya tu kedai online tutup. Semuanya sebab terlalu sebok konsentrat dgn famili (sebenarnya pasal si Rayyan jew pun, x blh nak buat keja langsung bila depn mata).

Sekarang ni semua list di atas tu sudah pun mendapat mandat, sokongan dan redha dari enchik Asben, cuma masalahnya (ekceli alasan juga) masa dan si YB Rayyan. Ni mamaG pelan2 tengah survey kelas2 buat deko cupcaken kek dan juga kelas menjahit di google. Ada la jg a few yg menarik dan costnya murah.

Insya Allah, doakan mamaG dapat overcome semua dugaan. Amiinnn...

Location : 1 Jalan Harmoni 8, Taman Harmoni Indah, 43300 Seri Kembangan, Selangor,
Wif luv from mamaGlam henpon via Blogaway

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea