Laman

01 May 2015

Selamat Hari Pekerja

Celoteh Aku MamaGlam at 10:04 AM
Cerita ni: 

1 Mei memang la hari cuti umum sempena Hari Pekerja. Tapi mungkin tidak bagi seorang wanita bekerjaya dan juga selaku seorang ibu dan isteri. Sejak dia menerima pinangan dari seorang lelaki yang dikasihi lagi, dia sudah tidak mempunyai cuti yang sebenar-benarnya cuti. Apatah lagi setelah mempunyai anak-anak. Ini juga tertakluk kepada semua wanita di luar sana sama ada bekerja ataupun sebagai suri rumah. Sambutlah apa jenis cuti sekali pun, apa jenis hari sekali pun. seorang wanita berumahtangga akan tetap menjalankan tugas sebagaimana statusnya demi kasihnya pada org org yang dikasihi sepenuh hatinya. 

Jadi, hargailah wanita wanita ini. Tak perlupun hadiah grand2 bagai... (kalau ada pun syukur dan bonus la bg dorg.. lg bertambah tambah sygnya huhuhu)... wanita wanita ini hanya inginkan penghargaan dlm setiap apa yg telah mereka lakukan demi org tersayang. membantu kerja kerja rumah sikit sikit pun dah buat mereka ini terharu (yeke?.. kalau mamaG mmg terharu hehehe...) Cuba ringan ringankan sikit tulang tu membantu apa yg patut.. kalau xreti, tolonglah setakat mn yg reti. bykkn tanya, bykkn belajar. Mungkin bukan awak sorang je 1st time jadi suami, wanita yg awak pinang itu jg mgkn 1st time jadi isteri dan ibu kan. Dia pun tengah belajar menjadi seorang ibu dan isteri yg baik utk awak dan anak anak awak.. Jangan la jadikan kekurangan dan kurang pandainya sebagai alasan utk awok si suami merungut or mencari org lain pula kan. huhhuhuu.. 

apa apapun, saling hargailah sesama kita ya...


0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea