Laman

31 May 2010

My Name is Khan - The Movies

Celoteh Aku MamaGlam at 3:43 PM
My Name is Khan.. mm, boleh tahan juga la movie nih.. lakonan c kajol n shah rukh khan.. aku bukanlah minat sgt tgk cerita hindustan nih, hubby aku yg minat sgt, terutama c shah rukh khan.. DVD ni pown aku tgk bab hubby yg beli, dah bosan sgt, xtau nk wat apa so, DVD c shah rukh khan juga la aku tgk..

actually, jalan ceritanya xlah bosan sgt tp isi ceritanya mmg bermakna sgt dan byk tauladan yg PATUT kita sebagai umat Islam contohi dan lakukan.. mmg movie ni lain skit n lari daripada konsep cerita hindustan yg lain.. xda la lagu2 yg meleret2, sampai ke gunug ganang semua tuh.. dalam movie ni mmg lain...

movie ni cerita pasal c SRK sebagai org yg ada asperger syndrome (aku pown xtau mcm mn penyakit tuh) yg beragama Islam berjumpa n jatuh in love dgn c kajol yg beragama Hindu... dorang ni tggl d america,, hidup hepi.. but ingat lagi x kisa 9 september WTC tower tu runtuh dilanggar kpal terbang yg dirampas yg dipercayai didalangi oleh al-Qaeda.. hah sejak 9 sept tu la, org islam d bumi america di tindas...

c SRK ni pula bgaduh ngan kajol  disebabkan kajol menyesal kawen ngan c SRK bab dia muslim.. disebabkan dia muslim lah anak dorang mati kene pukul dek anak2 america tuh yg bencikan islam yg kononnya terorist...

ada jg adegan dan tindakan c Khan ni dalam movie tu yg menyebabkan terbuka skit minda dan mata umat islam yg lain untuk membersihkan nama org islam d bumi america tuh.. bahawa ISLAM is NOT TERORIST..

actually, C khan wat suma tu bkn atas sebab nk bersihkan nama islam jer tp mmg atas dasar kemanusiaan.. pendek kata, mmg cerita nih wat aku terharu. 1st time juga aku tgk SRK bw watak mcm nih.. n yg bestnya tuh, siap Obama (Menteri America skang ni) pown ade kat dalam movie ni di mana kononnya Obama declaire n terima yg org islam bukannya terorist.. dan bangga dgn apa yg c khan ni dah lakukan..

wah,, mmg best crita nih.. aku bukannya suka sgt layan crita hindustan, tp yg ni, mmg thumbs up!! dari aku...

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea