Laman

28 April 2015

Moga Moga Saja...

Celoteh Aku MamaGlam at 10:41 AM


Moga moga saja telinga kita tidak mendengar segala sesuatu yang tidak baik. Moga Moga saja telinga kita tidak mendengar segala sesuatu yang tidak benar dan berunsur hasutan, umpatan dan fitnah.
Moga moga saja telinga kita mendengar segala sesuatu yang bai, bermanfaat, berilmu, berkat serta mendatangkan kebaikan di dunia dan akhirat..




Moga moga hari ni mata kita tidak melihat segala sesuatu yang tidak baik. Moga moga mata kita tak tergoda untuk melihat sesuatu yang boleh mendatangkan dosa. Moga moga mata kita terhindar dari segala yang tidak baik.
Moga moga saja mata kita hanya melihat segala sesuatu yang baik yang bermanfaat yang indah indah sahaja... in sha Allah..




Moga moga mulut kita tidak mengatakan sesuatu yang tidak baik. Moga moga mulut kita tidak tergoda untuk mengatakan sesuatu yang buruk. Moga moga saja mulut kita terhindar daripada aktiviti mengata, mencarut, mengumpat dan segala men- yang tidak baik untuk mulut kita.
 Moga moga saja mulut kita sentiasa mengeluarkan kata kata yang baik, positif, bermanfaat, membantu orang lain, mendoakan yang baik baik, kata kata berilmu dan berdiam bila perlu. Dan paling penting, moga moga saja mulut kita sentiasa bersedekah dengan senyuman yang paling manis dari hati kita. 
Senyum selalu...



Tetapi disebalik semua itu jangan la pula kita lupa dan alpa keadaan sekeliling kita. Kerna kita hidup di dunia ni bukanlah bersendiri. Kita akan berjumpa dan berhadapan dengan ramai jenis manusia dengan pelbagai jenis perangai yang pelik pelik. buka la matamu seluasnya utk melihat dan menilai dengan baik setiap jenis manusia yang kita jumpa. berhadapan dengannya, belajar darinya. hindari yang tidak baik, amalkan yang baik. in shaa Allah.. pesanan ini utk diriku jua.

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea