Laman

01 September 2011

Tip nak tanggalkan Chewing Gum @Gula getah yang melekat kat Baju

Celoteh Aku MamaGlam at 11:44 AM
Cerita ni: 
Hah, aku suka betul petua nih. Dulu time ekolah-sekolah dulu, memang suka bebenor la makan ni gula getah kan. Pastu main campak jer kat mana-mana. Hah pastu, habis kasut la baju la terkena gula getah. Hah pastu mula-mula buat-buat aksi majew ngan mak, nak mintak beli baju sekolah baru sebab gula getah menepek kat baju takleh nak ilang.. 

Tapi skang mamaG dah tak makan dah gula getah sejak pernah tertelan gula getah dek kerana makan gula getah sambil gelak-gelak.. hahaha, memang ngeri pengalaman tu. Sembelit tak hengat!. Hahahaha, lucu kalau ingat balik. 

So, kepada para ibu dan jugak gula getah lovers, sila la gunakan tips ini untuk menghilangkan atau menanggalkan gula getah yang degil nak mampos tu dari baju, kain or apa2 jela. Tapi kalau ikut logic dan sifat gula getah tu sendiri, memang betul jaga la tips nih. neway, terai la dulu k.. 

Semalat mencuba dan selamat beramal.. hihihihi..

Cara-caranya ialah...
 
Letakkan pakaian tadi dalam peti sejuk beberapa jam. Kemudian keluarkannya. Basuh seperti biasa dan anda akan dapati gula-gula getah mudah ditanggalkan dari pakaian.

6 comments:

  1. Wow thanx! It really helps... Sibbaik jmpa ur post ni... Kalo x abesla pant my son.. Dah la kaler putih plak tu... Thnx a lot. X pnah terpk pon tp ptua ni mmg btol2 mnjadik

    ReplyDelete
  2. thanks 4 tips nih. baju sedang berehat dlm freezer...

    ReplyDelete
  3. Woh,terima kasih atas pkongsia ni.mmg sedang mcari2 cara nak tanggalkan gula2 getah ni

    ReplyDelete
  4. sama2. moga kita semua dpt manfaat..

    ReplyDelete
  5. Saya baru nk buat ni..harap2 mnjadi..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea