10 June 2011

Apa maksud pergerakan tubuh yg spontan???

Bebelan Aku MamaGlam pada 10:17 AM
Apa Korang rasa: 

 Salam Semua,

Korang tau tak maksud kalau ada part2 badan kita tu tiba-tiba jer bergerak? Contohnya macam mata la kan.. mamaG tau, korang pun selalu juga terasa ni kan tetiba jer mata kanan ker kiri ker bergerak tiba0tiba, kadang-kadang tu banyak kali pulak tu kan.. Hah, jom baca apa mamaG jumpa ni. Khas untuk korang dan mamaG sendiri.. mmmm, baru mamaG tau.. 

 

Nak percaya ker tidak, itu hak masing-masing.. okeh..

 

rahsia gerak anggota badan...

- Semua tubuh bergerak kanan dan kiri atas alamat melihat indah2 suatu pula hampir ajal atau
- Tengah kepala bergerak alamat beroleh kebajikan.
- Jika ubun2 alamat menjadi menteri atau raja atau beroleh harta banyak, orang pun kasih akan dia.
- Kepala kanan alamat barang pekerjaan beroleh untung
- Kepala kiri alamat akan sakit padahnya
- Semua kepalanya alamat beroleh sukacita
- Dahinya alamat beroleh ilmu lagi beroleh harta yang halal.
- Tengkok bergerak alamat banyak orang kasih kepadanya.
- Kening kanan alamat bahagia akan datang.
- Kening kiri lagi bertemu dengan kekasihnya.
- Kelopak mata kanan yang atas alamat beroleh hartanya di bawa oleh keluarganya dari jauh.
- Kelopak mata kiri yang atas alamat beroleh harta di bawa keluarganya jauh ia membawa untung.
- Kelopak mata yang bawah alamat akan menangis.
- Kelopak mata kiri yang bawah alamat jauh daripada bahaya / duka dan berlayar.
- Ekor mata kanan yang atas alamat jauh daripada penyakit.
- Ekor mata kiri yang atas alamatnya terlihat dengan orang di kasihi.
- Ekor mata kanan yang bawah alamat meliht orang datang dari jauh.
- Ekor mata kiri yang bawah lamat sakit .
- Jur2 mata kanan alamat sakit.
- Jur2 mata kiri alamat kasihi orang.
- Biji mata kanan alamat menangis akan sakit atau mati
- Biji mata kiri alamat sakit.
- Hidung kanan alamat jauh daripada bahaya / penyakit atau orang akan memberi rezeki yang halal padanya.
- Hidung kiri alamat akan berbahagia dan bertemu dengan kekasihnya.
- Semua hidungnya alamat berkasih sayang dengan kekasihnya.
- Pelipis kanan alamat mati / kematian.
- Pelipis kiri alamat aman hatinya
- Telinga kanan alamat mendengar khabar yang baik dan beroleh sukacita dan menang ke atas musuhnya
- Anak yamin kiri bergerak alamat orang datang tetapi orang itu daripada sabiqoh datangnya
- Pipi kanan alamat panjang umurnya lagi memakai bauan
- Pipi kiri alamat bebas daripada sakit lagi tenang hati
- Bibir yang atas alamat akan berkelahi dengan sesama lelaki tetapi segala keluarganya kasih akan dia
- Bibir bawah alamat demikian juga
- Kedua2nya bergerak alamat makan minum dan memaki
- Jur2 bibir kanan alamat berkelahi
- Jur2 kiri alamat mendengar yang baik lagi beroleh kirimannya atau ilmu
- Lidah alamat makan minum tetapi berkelahi
- Anak lidah alamat huru hara
- Gigi alamat suka citanya
- Dagu kanan alamat bertemu dengan orang kaya
- Dagu kiri alamat beroleh pengetahuan
- Semua dagu bergerak alamat beroleh pekerjaan yang baik / pekerjaan raja2
- Leher kanan alamat huru hara
- Leher kiri alamat bebas daripada penyakit
- Semua leher bergerak alamat demikian juga atau beroleh kebajikan
- Bahu kanan beroleh harta yang banyak tetapi berkelahi dahulu
- Bahu kiri alamat orang mahu berbuat jahat tetapi kita di muliakan orang
- Lengan kanan bergerak alamat beroleh kebajikan
- Lengan kiri alamat berjumpa dengan sahabat yang baik dan beroleh suka cita
- Siku kanan alamat memegang emas dan beroleh suka cita
- Siku kiri alamat demikian – kata setengah alamat di kasihi orang
- Hati tangan kanan alamat memegang emas – kata setengah alamat di muliakan orang ramai
- Hati tangan kiri alamat beroleh emas / harta lagi untung
- Ibu tangan kanan alamat beroleh harta orang dan di muliakan orang – kata lain alamat kematian
- Ibu tangan kiri alamat jadi penghulu
- Telunjuk kanan alamat berkelahi – jika pada 5 haribulan haji alamat mati / kematian
- Telunjuk kiri alamat di muliakan orang dan beroleh kebesaran tetapi sakit dahulu
- Siku jari kanan bergerak alamat berkelahi
- Siku jari kiri alamat beroleh kebesaran tetapi sakit dahulu
- Jari manis kanan beroleh harta lagi suka cita
- Jari manis kiri segera beroleh emas / perak / perempuan yang cantik
- Belikat kanan alamat cita2nya tercapai
- Belikat kiri alamat akan sangat
- Lambung kiri bergerak alamat percintaan
- Belakang beroleh bahagia tetapi sakit dahulu
- Belakang kanan alamat orang datang
- Belakang kiri alamat orang jahat percintaan
- Lambung kanan alamat percintaan
- Perut kanan alamat beroleh rezeki banyak
- Perut kiri alamat menteri akan datang
- Pinggang kanan alamat kebajikan datang
- Pinggang kiri alamat beroleh anak / harta
- Usus kanan alamat beroleh anak
- Usus kiri alamat beroleh anak / harta
- Dubur beroleh untung / rezeki halal
- Hati kanan alamat duka cita
- Hati kiri alamat sukacita
- Pusat bergerak alamat beroleh harta banyak
- Jejakan kanan bergerak alamat dekat akan berjalan
- Jejakan kiri alamat tenang hati beroleh rahmat
- Pirus kanan alamat ada orang cintai kita
- Perus kiri alamat nauri orang isterinya atau berbuat zina
- Semua perus bergerak berlekang ( berselang seli ) alamat isterinya berbuat zina
- Bahu kanan bergerak alamat ia bertemu dengan kekasih dan beroleh kekayaan
- Ari2 bergerak keduanya alamat beroleh perempuan
- Pangkal perus berkeliling alamat akan beristeri / berbuat zina
- Pintu kanan alamat akan duduk lama / orang datang pada kita
- Pintu kiri bergerak itupun demikian tetapi kita beroleh permainan yang baik
- Paha kiri bergerak alamat beroleh kebajikan / orang membawa emas pada kita
- Paha kanan alamat berjumpa dengan keluarga yang jauh / berjalan jauh
- Lutut kanan alamat beroleh darbia
- Lutut kiri di hormati orang
- Betis alamat berkelahi sesama lelaki
- Betis kiri beroleh harta
- Pergelangan kaki kanan alamat beroleh darbia
- Pergelangan kaki kiri alamat tidak untung jangan di carinya
- Kura2 kaki kanan beroleh kebajikan
- Kura kiri berjalan jauh – kata setengah pula sakit
- Mata kaki kanan almat berjumpa dengan orang datang dari jauh
- Mata kaki kiri alamat mendengar berita baik
- Ibu kaki kanan alamat mendengar berita kematian
- Ibu kaki kiri berjumpa dengan orang pergi lama akan datang
- Telunjuk kaki kanan alamat akan sakit
- Telunjuk kaki kiri berbahagia
- Siku jari kaki kanan alamat beroleh pekerjaan yang baik tetapi berkelahi dahulu
- Jari manis kaki kanan alamat bertemu dengan orang mencuri benda kita
- Kelingking jari kanan berkain baru / barang kehendaknya
- Kelingking kaki kiri alamat sakit hati
- Tumit kanan bergerak kehilangan
- Tumit kiri pun demikian
- Tapak kaki melihat orang yang baik perangainya
- Hati kaki kanan alamat suka cita
- Hati kaki kiri alamat berjalan
 
 
SUMBER DI EKSTRAK DARI KITAB TAJUL MULUK
(susah2 aku translate ke tulisan rumi)
 
P/S: kalo ade tersilap - habaq mai kat cek no..aku pun bukannya pandai sangat baca tulisan jawi neh.. sekadar 2 boleh la..
PEACE (,")(",)

di ambil dr blog rakan blogger yg di hantar oleh seorg kawan... Tribute to her/his effort.

11 Glamish komen:

PutraDJzouk said...

assalammualaikum mamag. . .
Mag aku bru je alami betis kiri ku bergerak2. . .
Jdi maksudnya,akn memper0lehi harta?alhamdulilah. . .mudah2an. . .
Smua ne kitab islam ka?

Anonymous said...

kitab apa kebendonye..ni menipu banyak ni..

Aku MamaGlam said...

mamaG pun kurang pasti kesahihannya sama ada btl2 drp kitab atau pun tidak.. mamaG cuma berkongsi apa yang mamaG baca sahaja.. Menga menjadi pengetahuan kita, jgn la pula terlalu percaya dan taksub hingga lupa pada siapa harus diletakkan kepercayaan itu kalau bukan Allah swt. kan.. Yg baik itu dtgnya dari Dia, yg buruk itu drp kekurangan ilmu saya..

Anonymous said...

Pirus, anak yamin, jur2 tu apa?

miekamaysara ben said...

Tq for u info

miekamaysara ben said...

Tq for u info

Aku MamaGlam said...

ur Welcome, dear..

ateyn jieha said...

apa makna darbia?

ffaiz_89w12 said...

apa makna darbia

ffaiz_89w12 said...

apa makna darbia

Anonymous said...

nk copy bole

Post a Comment

Apa pendapat korang?

signature

Ada Lagi cerita Best...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Aku Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review