Laman

29 September 2013

M Going Back

Celoteh Aku MamaGlam at 12:09 AM

Yeppy... akhirnya dapat balik Sabah. Walaupun bukanlah balik kampung sendiri. Atleast dekat la jg kan. Boleh balik drive sendiri kan.

MamaG memang teruja, happy dan risau. Huhuhu risau la pulak. Apa hal kan.

Believe it or not, mamaG tak pernah rasa kehidupan di Sabah. Sabah dan Semenanjung was totally diferent. Lifestyle, infrastruktur dan life cost.

Since mamaG dihantar famili belajar di tanah Malaya ni, most of my life adalah di tanah malaya ini lah. Dan jarang blik kg. It's not like mamaG dah lupa diri, xnak balik kampung sendri, dah senang or else. Cuma bagi mamaG mungkin sebab Allah swt dah tetapkan takdir mamaG rezeki di tanah melayu ni.

Even mamaG cuba utk blk ke Sabah, cari kerja di sanah, still rezeki yang Allah swt takdirkan berada di tanah melayu ini. Sehinggalah saat ini.

Dengan perpindahan ini, mamaG menganggap dan terima ianya adalah panggiln Allah swt utk pulang kepangkuan keluarga, mencari rezeki di tanah asal usul mamaG. Dan mamaG bersyukur sangat2. Akhirnya doa mamaG, bapa dan mak serta adik2, nenek dan makcik2 mamaG, kawan2 baik mamaG di sabah, dimakbulkan.

Syukur alhamdulillah.

Disebabkan hati menangis, jadi no further words from dis entry. Kita sambung next entry.

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea