Laman

22 March 2012

Ampunkan HambaMua Ya Allah...

Celoteh Aku MamaGlam at 8:36 AM
Cerita ni: 

Okeh, ni ari ke 4 mamaG buat puasa ganti yang tahun lepas punya. Hurm, seksa juga bila kena puasa sorang2 kat opis. Kawan2 opis baiiikk punya lupa siap ajak pi makan or tanya napa tak makan. Huhuhu... Takpa mamaG u can do it! Sila la bertabah hati (wah ada ka word ni kat kamus eh?). Ko harusss ingat puasa ko ada banyaaaaaak hari lagi. Motivate sket okeh!

Okeh, pagi ni mamaG terlambat sikit bangun. Jadi efeknya hampir terlambat bersahut dan terlambat sampai ke opis sbb terlambat nak bersiap n uruskan anak kat rumah...Moralnya, kalau jam alarm tu dah bunyi 2-3 kali, sila la bangun cepat. Jangan 2-3 dia bunyi, 2-3 kali juga la ko bertonggeng masih nak tido. Hahahaha... Kan dah telat! 

Tadi mamaG pi hantar Irfan kat Taska dia terus. Tak singgah opis lu mcm biasa. Yela kan dah alang2 lambat tu, terus jela anta Irfan kan, takya buat keja byk kali. Okehni ada insiden tak sengaja jadi masa kat Taska time mamaG masih berpuasa. Gara-gara nal mujuk Irfan sh makan coklat bulat mcm MnM tu, sekali mamaG terngap sebiji. Pastu bolehpula tu dengan muka selamba dan memang tak sedar diri tu puasa kata "mmm, sedap la Irfan coklat ni. Makan la. Pi makan ngan kawan ya." Irfan pula kata "eh sedap ke Umi? Okeh Irfan makan ngan kawan ya."

Hah, lepas baiiiik punya telan coklat tu, baru tersedar diri tu puasa hah. Istighfar mamaG banyak2 minta ampun kat Allah swt. Moga puasa mamaG masih lagi boleh diteruskan dan diterima. Enchik Asben kata, tak apa sbb memang betul2 lupa dan x sengaja. So, tak apa kalau teruskan. Insya Allah. MamaG teruskan jugapuasa ni. Diterima atau tidak, itu urusan Allah swt. Tapi mamaG yakin insya Allah diterima kerana Dia Maha Mengetahui.

Hahahaha, ngoook di pagi hari.

Wif luv from mamaGlam henpon via Blogaway

0 berbalas bebelan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wif Lurve ^v^

 

Si Mama Glam Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea